Culori


Sa te miri de cate poti trai  intr-o secunda!

De la datul cu lavabila prin casa, la paleta emotionala a unei persoane, ajungand la ceea ce as indrazi sa numesc, putina inteligenta emotionala, toate mi-au invadat mintea, simturile si gandul, buluc. Am vazut totul atat de clar si sigur in mintea mea, dar nu stiu cum o sa redau aceasta revelatie fara sa para expirata sau inocenta.

Dar, sa incepem cu primul lucru, datul cu vopsea lavabila. In afara de vopsitul gardului, a pomilor  (cu var inainte de ziua sarbatorii Pascale), a putinelor lucruri si obiecte pe care le aveam prin curte si ma lasau ai mei sa le vopsesc, ceva serios nu cred ca am apucat sa pastelez. Acum, mi-a venit mie sarcina sa dau unul din dormitoare cu lavabila, asa ca iata-ma cu trafaletul in mana, vopsind peretii. Nu e asa greu, dar iti cere atentie si ceva forta in maini. Trebuie sa iei vopseaua pe trafalet, sa il scuturi pe gratarul din galeata si sa il aplici pe perete, cu miscari egale si regulate, de sus in jos, ca sa nu faci urme. Mi-am pus toata atentia in treaba asta pentru ca criticul era destul de …critic. Se face asa, asa si asa, nu ai cum sa gresesti sau sa nu stii.

Da, sigur!

Am incercat sa conving criticul ca vopseaua trebuia sa fie mai lichida. El nu si nu!  Pana la urma, am avut dreptate, criticul mi-a subtiat vopseaua nerecunoscand insa, ca am avut dreptate. Dar eu am vazut, constatat si notat undeva, prin capsorul meu toate aceste aspecte. M-am apucat sa intaind vopseaua, la inceput cu teama sa nu stric peretii, dar am prins curaj foarte repede vazand ca este usor. Greul, a constat in faptul ca batul trafaletului era prea lung pentru mine si tot atingeam cu el obiectele din jur.

Culoare se intindea usor si frumos pe perete, incepand sa acapareze toata camerea pe parcurs ce inaintam in treaba mea. Vorbim de vopsea alba, cu un strop sau doi de albastru. Este culoarea indicata pe care sa o ai in dormitor ca sa te poti odihni. In culoarea asta, mintea mea si-a gasit ascutimea, s-a calmat, mi-a dat o stare de meditatie si apoi, am vazut totul foarte clar. A fost ceva soi cu transcendentul si misteriosul necunoscut, care ne este atat de strain, dar atunci cand ne acapareaza ni se pare o a doua natura a noastra. In cuvinte mai putine, o intuitie buna.

Atunci, am inceput sa ma fac mica. Corpul se miscora, dar ceva din mine crestea. Daca ati vazut Alice in Tara Minunilor, stiti la ce ma refer. Nu stiu exact ce mi se dilata dar simteam ca ceva in mine crestea. Cred ca era constiinta mea care accesa ceva constiinta colectiva, mult dezvoltata. Ma simteam ca o boaba de fasole intr-o camera mare, aproape albastra, dar cu ceva, simt dezvoltat, prin care puteam sa vad si sa simt orice. M-am gandit ca atunci cand eram in facultate, un profesor de filosofie ne-a pus sa ne imaginam un alt simt, in afara de cele sase pe care le avem. Acum, aveam un raspuns  la aceasta intrebare, desi a fost ca si cum toate simturile erau un intreg si erau folosite la capacitate maxima.

Si, am vazut cum emotiile mele au toate culori si cum acestea se pot schimba in functie de stare pe care aleg sa o am, si tot atunci, am inteles ca avem o palte de culori cu care ne nastem si pe care le diversificam. De aceea, unii simtim cumva si altii nu. De exemplu, eu am o emotie de o culoare, sa spunem, verde, un verde ce poate avea diferite nuante, dar care isi  poate pastra o transparenta clara. Acela era sufletul meu. Transparenta era uriasa mea capacitate de a fii sensibila. Sesibilitatea este o forma de a fi, prin care poti mult mai usor sa intelegi evenimentele, persoanele si lumea in general, la asta ma refer, nu la faptul ca o persoana este emotiva. Bine, cateodata o persoana are cele doua sensibilitati intrepatrunse, atunci prea bine nu cred ca ii  este, daca nu invata sa isi controleze acest dat.

Pe de alta parte, o alta persoana poate avea aceeasi nuanta de verde, dar sa nu aiba nivelul tau de trasparenta. Incearca sa ii explici ceea ce tu vezi si simti acelei persoane si o sa vezi ca este in zadar. Chiar daca aveti toate nuantele de verde incorporate in sistemul emotional si tu si cealalta persoana, dar nu avem in ambele cazuri un subiect transparent emotional, comunicarea de orice fel, intre cele doua persoane o sa intampine probleme.  Si, bineinteles… daca vrei sa te intelegi cu o persoana care nu a dezvoltat aceleasi nuante emotionale ca tine, atunci incepe razboiul. Poate ca, de aici atata diversitate in caracterele oamenilor si de aici, atatea conflicte. Ma gandesc, ca Dumnezeu inca mai creeaza culori, pe care le trimite in lume spre dezvoltare.  Ma refer la culori si nuante emotionale. Va spun sincer ca lucrul asta a durat o secunda sau poate chiar mai putin de o secunda… si a venit asa, pe neasteptate. Ma tem ca nu am putut sa redau nici un sfert din ce am simtit si inteles.

Apoi, ca un duh ce este chemat inapoi in lampa sa, asa s-a retrat tot acest tavalug de fapte si simtiri, si eu eram cu trafaletul in mana vopsind peretii. Trebuie sa specific, ceea ce am incercat sa explic aici mi s-a explicat si mie cu diferite ocazii, prin cursuri de EFT, cursuri de psihologie, carti citite de-a lungul timpului, poate le-am inteles, dar niciodata nu le-am simtit.

Acum, du-te si explica-i primului iesit in cale ce s-a intamplat! Primul iesit in cale, prietenul meu care punea parchet, m-am gandit sa ii spun si sa ii explic de ce nu ma poate intelege uneori, dar m-am limitat in a ii aprecia munca,  a facut o treaba buna cu parchetul pus pe hol. Insa, cred cu tarie, ca toate lumea poate dezvolta orice nuanta si orice  transparenta vrea in lumea asta,  dar trebuie sa  mediteze putin, in fiecare zi. Asta este doar o cale!

Ma gandesc serios, sa imi iau un al doilea job, o sa fiu…vopsitoarea de pereti cu revelatii puternice :)…

Untitled.rpg

Lasă un răspuns

